Експериментальна та методична діяльність

     Управління інноваційною діяльністю

навчального закладу

        У день свого 25-річчя 1 вересня 2013 року загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 набула нового статусу – навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад».         
      Діяльність навчального закладу проводиться відповідно до Законів України,  Статуту та Концепції розвитку закладу.
      Працюємо над реалізацією основних завдань:
- створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня; формування гармонійної особистості; збереження та зміцнення її фізичного, психічного здоров’я;
- формування основних норм загальнолюдської моралі;
- створення умов для здобуття дітьми дошкільного та шкільного віку безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів; розвитку їх творчих, інтелектуальних здібностей і нахилів.                                            
      Виконання цих та інших завдань в закладі освіти нового типу потребує системного підходу до управління інноваційною діяльністю, який неможливий без змін  у освітньому менеджменті.
     Для досягнення бажаних результатів  дотримуємось алгоритму управлінської діяльності.  
     Системне управління інноваційною діяльністю потребує мотиваційної взаємодії на всіх його рівнях між:  адміністрацією, педагогічним, учнівським, батьківським колективами.
   З метою оптимізації управління життєдіяльності НВК створені та діють відповідно до планів роботи органи управління та структури, до яких належать:
- органи колегіального управління (Рада НВК, загальна конференція учасників навчально-виховного процесу, педагогічна, методична ради, нарада при директору, наради при заступниках );
- адміністрація НВК;
- органи громадського самоврядування ( учнівське самоврядування, батьківський комітет, профком).
     На сьогоднішній день у педагогіці триває процес наукової розробки проблеми  внутрішкільного управління як самостійної наукової дисципліни.
     А ми – освітяни щодня, на практиці шукаємо і впроваджуємо ефективні принципи, форми, методи, моделі системного підходу до управління інноваційною діяльністю навчального закладу.           Раціональне поєднання модернізованих і класичних функцій, форм і методів  управлінської діяльності є запорукою ефективного функціонування творчого колективу навчального закладу, досягнення поставленої мети.
    Колектив із декількох десятків чоловік не може об’єднатись і міцніти лише на основі особистої взаємної симпатії всіх членів.
Для цього люди дуже  різні, а почуття симпатії нестійке і зрадливе.
Щоб об’єднати людей, потрібна більш ясна й міцна основа – це ідея.
А вона у нас є і ми, не дивлячись на труднощі і проблеми, йдемо до її втілення.  



ЗВІТ
View more presentations or Upload your own.

 Актуальні шляхи пошуку нових форм і методів
організації навчально-виховного процесу
                                                 
      З початком нового навчального року перед керівництвом, педагогічним колективом нашого начального закладу постають актуальні проблеми, вирішення яких потребують пошуку нових форм та методів організації навчально-виховного процесу.
      На мою думку, найбільш ефективною формою є проектно-цільове управління, яке полягає у визначенні переліку проблем, розробці програми для їх вирішення – зрозумілої та прийнятної як для педагогів, так і для учнів  та  їх  батьків, об’єднаних для досягнення  запланованого результату.
       Саме проектно-цільове управління лягло в основу роботи нашого навчального закладу, який  набув нового статусу - навчально-виховного комплексу. Доводиться вирішувати багато питань, але практика показала доцільність та ефективність об’єднання загальноосвітньої школи з дошкільним навчальним закладом. На більш якісний рівень нам вдалось підняти наступність у роботі початкової школи та ДНЗ, активізувався обмін досвідом між вихователями та вчителями. Створений та впроваджується проект «Сходинки до школи». У цьому напрямку став у пригоді досвід багаторічної співпраці з ДНЗ № 5 по реалізації програми «Крок до школи».
      Надання якісних освітніх послуг, особливо зараз, коли ми  впроваджуємо  нові Державні стандарти, вимагає  постійного підвищення рівня професійної майстерності кожного педагога. Ми переглянули напрямки роботи методичних об’єднань НВК, адже саме їм належить провідна роль у зростанні майстерності вчителя, вихователя, класного керівника, поглиблення  їх самоосвітньої діяльності та мотивації до результативності своєї роботи.   
       Інноваційна діяльність вчителя сьогодні не можлива без інформаційно-комунікаційних технологій.   Більше 50% педагогів  НВК створили свої власні сайти та блоги. Постійно розміщуємо  он-лайнові ресурси на сайті закладу, впроваджуємо програми «Курс. Школа» та «Курс. Дошкілля», створена медіатека, активно використовуємо ІКТ на уроках та позакласних заходах.
      Постійно працюємо над  покращенням технічної складової : НВК має 3 комп’ютерні класи, підключені до Інтернету. Завдяки батькам комп’ютери встановлені та  підключені  до всесвітньої мережі  у 21  навчальному  кабінеті.                                         
        Вважаю, що однією з головних проблем, яка потребує щоденної уваги в роботі навчального закладу  є збереження  здоров’я дітей. Завдяки  діяльності педагогічного колективу з розробки моделі  «Школи сприяння здоров’ю», активно впроваджуємо здоров’язбережувальні технології на уроках та позакласних заходах. На основі щорічного моніторингу стану захворюваності  учнів та вихованців визначаємо пріоритетні  завдання щодо  зміцнення здоров’я дітей. Відповідно до графіку  здійснюється медико-педагогічний контроль за станом фізичного виховання.  Дошкільний підрозділ укомплектований медичною сестрою. Поки що залишається  проблема – вакансія медсестри у  шкільному підрозділі  навчально-виховного комплексу.
         Формуванню відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих сприяє впровадження у нашому закладі  проекту «Здорове дозвілля – складова здорового способу життя». Спостерігаємо постійне збільшення кількості школярів, які віддають перевагу спорту, відвідують в НВК секції футболу, баскетболу, загальнофізичної підготовки. Після уроків спортивний, тренажерний зали, ігровий майданчик, стадіон заповнені підлітками, адже навчально-виховний комплекс є центром дозвілля дітей  у нашому мікрорайоні.
        Однією із ключових проблем є реалізація профільного навчання у старшій школі. Завдяки допрофільній освіті у 8,9 класах, індивідуальній роботі з учнями та їх батьками,  на основі їх вибору  вже п’ятий рік ми здійснюємо набір учнів до 10 класу з філологічним напрямом - профіль українська філологія. Результатом є підвищення рівня знань  з української мови. Вирішення питання обладнання кабінету профільного навчання відповідно до вимог  надасть можливість підняти  ефективність освітніх послуг. Найважливішим у роботі навчального закладу завжди була і є якість  знань учнів, над чим щоденно працює педагогічний колектив.
        Складна соціально-політична ситуація в нашій країні потребує внесення коректив у практику виховної роботи, пріоритетним напрямком якої ми визначили національне, героїко-патріотичне виховання. З цією метою  внесли зміни та доповнення  до планів роботи НВК, батьківського всеобучу, Ради старшокласників, дитячої організації  «Промінь».  Методичні об’єднання класних керівників  розробили цикл уроків мужності, присвячених українським воїнам АТО, волонтерам. Долучились до Всеукраїнської акції «Лист пораненому» та Всеукраїнського благодійного проекту «Добро починається з тебе». Створили та впроваджуємо проект «Ми всі – Україна». Ключовим у виховній роботі є гасло «Україна - єдина країна».
            Через останні події в державі збільшилась кількість переселенців. До нашого НВК зараховано троє дітей зі сходу України. Навчаються діти батьків воїнів АТО.  Цим учням приділяється особлива увага адміністрації та педколективу.
            Ефективне вирішення завдань, які стоять перед навчальним закладом можливе за тісної співпраці з батьківською громадськістю. Дякуючи підтримці батьків ми долали проблеми, вирішували питання  навчально-виховної діяльності, належно підготували НВК до нового навчального року. Вважаю, що цілеспрямована робота з батьками має проводитись щонайменше за трьома  напрямками – педагогічної просвіти з використання сучасних форм і методів, активного залучення до виховної роботи та вирішення питань покращення матеріально-технічної бази закладу.  Плануємо будувати  цю роботу на основі триєдиної угоди між вчителями, учнями, батьками та програми «Сімейна розмова».
             Я розумію, що від керівника навчального закладу сьогодні, як ніколи, залежить формування стабільного, здорового соціально-психологічного клімату у педагогічному колективі, закладі в цілому. Особлива, підвищена відповідальність   покладається на кожного вчителя, вихователя, класного керівника, педагога-організатора, психолога, соціального педагога, бібліотекаря, які виконують функції,  не властиві іншій категорії працівників – навчання і виховання підростаючого покоління, юних громадян України. Тому патріотизм, відповідальність,  громадянська позиція є однією з найважливіших складових особистості педагога та обов’язковою умовою його праці.
    Є вислів : «Хочеш змінити світ – стань вчителем». Ми обрали цю професію, значить від нас залежить теперішнє і майбутнє єдиної, цілісної, незалежної України.
                  


Створення моделі школи сприяння здоров’ю

       Найдорожчим скарбом, яким нагородила природа  людину від народження і на довгі роки життя, є здоров’я. Це насправді безцінне багатство, яке необхідно повсякчас надійно берегти і зміцнювати. Тому чи не найголовнішим призначенням учителів, вихователів, батьків, громади, власне всіх тих, хто постійно так чи інакше впливає на дітей, є формування  ідеї здорового способу життя.
       Протягом 12 років наш заклад працював  над проблемою «Створенням системи валеологічного навчання та виховання здорової, здібної, творчої  особистості». Експериментальна діяльність здійснювалась  за такими напрямками:
- валеологізація НВП;
- позакласна санітарно-просвітницька робота;
- медико-оздоровчі заходи;
- санітарно-гігієнічна  просвіта;
- науково-дослідна робота.  
      Валеологізація навчально-виховного процесу у різні роки  представлена  предметами здоров’єзберігаючого змісту: основами здоров’я, основами безпеки життєдіяльності, уроками медико-санітарної підготовки; спецкурсами: основи споживчих знань у 1-х класах, «Школа проти СНІДу» у 8 класі, «Захисти себе від ВІЛ» у 10 класі, «Діалог» у 11 класі.
     Вчителі фізкультури постійно проводять тестування учнів з метою  відстеження динаміки  фізичної підготовки, корекції фізичного навантаження, здійснюють індивідуальну роботу з дітьми на уроці. Усі учні 1- 11 класів за станом здоров’я відповідно до медичних довідок розподілені у групи для занять фізичною культурою. Систематично здійснюється медико-педагогічний контроль за станом викладання фізичної культури.
     Щоранку школярі та дошкільнята укріплюють своє здоров’я ранковою гімнастикою.  На всіх уроках проводяться фізкультхвилинки, валеопаузи. На перервах та у після урочний час  у вестибюлі діти мають змогу  грати у теніс. Після занять учні займаються в тренажерному залі, у спортивних секціях, беруть участь у змаганнях. Обладнано спортивна зала та ігровий майданчик у дошкільному підрозділі, ігрова кімната для першокласників. З 2015 року у закладі викладається спецкурс за проектом «Fair Рlay - чесна гра», метою якого є розвиток життєвих навичок     молоді та запобігання поширенню ВІЛ/СНІДу за допомогою рухливих ігор з елементами футболу. Упродовж останніх років спортивна команда нашого закладу виборює призові місця у міських змаганнях з волейболу, міні-футболу, легкої атлетики. У 2015 році навчальний заклад став переможцем обласного туру конкурсу на кращу організацію роботи з спортивно-масової роботи  та став учасником Всеукраїнського етапу конкурсу.
      Експериментальна діяльність реалізовується також через позакласну санітарно-просвітницьку роботу, яка здійснюється вихователями, класними керівниками,  медичною сестрою, соціальною службою. Включає вона весь спектр виховної роботи НВК – бесіди, дискусії, флеш-моби, свята, години спілкування, тренінги, веселі рухові перерви, заняття з вивчення правил дорожнього руху, бесіди, брейн-ринги, вікторини, конкурси, конференції, круглі столи, подорожі, екскурсії тощо. Стали традиційними День здоров’я, День фізкультури і спорту, День цивільного захисту, Тиждень безпеки життєдіяльності, День боротьби зі СНІДом, 16 днів проти гендерного насильства, конкурси агітбригад «Ми за здоровий спосіб життя», ранки «Айболить радить» у дошкільних групах та 1-4 класах, проведення веселих перерв на рухових тренажерах, заняття в «Школі пішоходів». З метою навчання та закріплення здобутих навичок з правил дорожнього руху діє команда юних інспекторів руху з числа учнів середньої ланки. Через санітарні бюлетені  школярі закріплюють знання   правил особистої гігієни,  профілактики інфекційних захворювань, шляхи уникнення  шкідливих звичок. Створені та діють куточки безпеки життєдіяльності. У бібліотеці навчально-виховного комплексу  постійно оновлюється виставка «Здоров’я - багатство людини». Щороку організовуються зустрічі учнів 8-11 класів та їх батьків з лікарями різного профілю (наркологом, педіатром, гінекологом, інфекціоністом тощо).
       Класні керівники, вихователі  спільно з вчителем фізичної культури, медичною сестрою відстежують зміни, які відбуваються з учнями та вихованцями  за рік та заносять дані до паспортів здоров’я. Результати діагностики доводяться до відома батьків. Щороку здійснюються моніторингові дослідження рівня захворюваності учнів та вихованців, які доводять, - система заходів виховної медико-оздоровчої, профілактичної направленості дає позитивний  результат як у загальному стані здоров’я, так і в рівні навчальних досягнень.
       Триває впровадження міжнародного проекту «Школа проти СНІДу», що здійснює творча група під керівництвом  педагога-тренера  Казакової А.А. Групою розроблені плани заходів профілактики ВІЛ-інфекції, рекомендації, сценарії, буклети. Вироблено рекомендації до акції «16 днів проти гендерного насильства». З року в рік триває підготовка  та навчання лідерів з числа старшокласників закладу – створено волонтерський загін для впровадження проекту «Школа проти СНІДу». Розроблено  сценарії агітбригади «Зупинимо СНІД, доки він не зупинив нас!», щорічно проводяться акції до міжнародного Дня порозуміння з  ВІЛ-інфікованими -  «Лист другу», «Червона стрічка – символ пам’яті і толерантності», інтерактивні вікторини, робота консультпункту «Все про ВІЛ/ СНІД». Створені  пам’ятка для батьків «Як допомогти своїм дітям  відпрацювати навички відповідальної поведінки», підбірка тренінгів з профілактики  ВІЛ/СНІДу. Обладнаний та активно працює тренінговий кабінет.
      Стали традиційними конференції  з питань здорового способу життя.
      Педагогами розроблені методичні посібники валеологічного змісту, авторські програми спецкурсів за вибором: з біології «Раціональне харчування» ( вч. Казакова А.А.), «Школа проти СНІДу» (вч. Сіроух Г.О.), з економіки  «Географічний світ господарства  з основами економіки», ( вч. Сивоконь Е.П.), з фізичної культури «Настільний теніс» ( вч. Ходаковський В.В.).Науково-дослідницька робота представлена діяльністю творчої лабораторії, до складу якої входять творчі групи. З метою відстеження ефективності проведених здоров’язберігаючих технологій розроблено валеологічний аналіз уроку.                                  Цілеспрямована, систематична на науковому рівні робота педагогів дала змогу значно активізувати їх самоосвітню, творчу діяльність, підвищити професійний рівень. Щороку беремо участь у  міських, обласних, Всеукраїнських та  міжнародних освітянських виставках, де представляємо свої напрацювання.
       Діяльність закладу по створенню моделі школи сприяння здоров’ю дала можливість значно покращити умови для морального, інтелектуального, фізичного, духовного розвитку дітей, формуванню в них відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, підняти на якісно новий рівень роботу закладу.

______________________________________________________________________________

Разом з колегами брала участь у розробці проектів:

"Добро починається з тебе";
"Здорове дозвілля - запорука здорового способу життя";
"Твори добро";
"Ми всі - Україна";
"Сходинки до школи",

які зараз активно реалізовуються в НВК.





         

Комментариев нет:

Отправить комментарий